SEO TIP #04


SEO TIP #04

SERP (Search Engine Results Page) – to strona rezultatów wyszukiwania, które pojawiają się w odpowiedzi na wpisanie w wyszukiwarce zapytania złożonego z pewnych słów kluczowych. W przypadku Google wyniki dzielą się na dwa typy: płatne (reklamy PPC – Pay Per Click) i darmowe (tzw. organiczne lub naturalne). Każdy z nich składa się z tytułu strony, adresu i krótkiego tekstu, w którym wyróżnione zostają wyszukiwane frazy. Strony w SERP zostają wyselekcjonowane na podstawie różnych czynników przez algorytm wyszukiwarki. Na SERP można wpływać poprzez działania SEO, które dostosowują daną stronę pod kątem wyszukiwanych słów kluczowych. Z kolei o wyświetleniach i pozycjach reklam w płatnych wynikach przesądza zazwyczaj mechanizm aukcyjny platformy reklamowej AdWords (PPC).

Czyli bez dobrego SERP bywa ciężko, a rankingi lecą w dół. Dlatego warto śledzić wartości SERP na bieżąco i reagować na jego wahania.

Wahania SERP Google

Wskaźnik mierzy stopień ryzyka wahań SERP dla 10000 domen i słów kluczowych

Polecam również poniższe strony:

Aktualizacje algorytmów Google – Aktualności i historia   Cechy trendów SERP   Keyword Finder

Ayima Pulse   Google Algorithm Changes   Google SERP Features   AWRStudyr

CTR study categories   CTR study       Algoroo          Accuranker    

 

 

Dodaj komentarz

Translate »